Program w postaci ulotki: KLAMRA 2024

Teatr PRZEDMIEŚCIE

5 października (poniedziałek) / 19:00
"Faust"

REŻYSERIA I ADAPTACJA TEKSTU: Aneta Adamska
SCENOGRAFIA: Aneta Adamska, Paweł Sroka
OBSADA: Jakub Adamski, Aneta Adamska, Monika Adamiec, Paweł Sroka, Maciej Szukała, Kinga Waleń
MUZYKA: Jakub Adamski
PREMIERA: 26 września 2019, Rzeszów
 
Teatr Przedmieście powstał w 2001 roku z inicjatywy Anety Adamskiej. Stworzyła ona bardzo szybko konsekwentną wizję prowadzenia pracy nad przedstawieniami. W sierpniu 2006 roku zespół zmienił swoją siedzibę na Łańcut, gdzie pracował w Miejskim Domu Kultury do sierpnia 2010 roku. Od tego czasu teatr działa niezależnie i wystawia swoje sztuki w Rzeszowie. Teatr ma na swoim koncie głównie autorskie spektakle: „Opowieść” (2004) „Trzy historie o Ewie” (2005), „Tango” (2007), „Niebo” (2008), "Obietnicę" (2011), "Święto" (2011), "Tchnienie" (2012) oraz dwie koprodukcje z Ośrodkiem Teatralnym CREARC w Grenoble ”Za szafą” (2008) i „Pierwszy” (2009), które były głośno oklaskiwane na wielu scenach w kraju i za granicą (Francja, Włochy, Niemcy, Słowacja, Ukraina).
Teatr Przedmieście był doceniany za swoją pracę artystyczną i może się poszczycić wieloma nagrodami i wyróżnieniami na festiwalach teatralnych w Polsce i Europie.
Zespół współpracuje również z Ośrodkiem Teatralnym CREARC w Grenoble, Theater Frankfurt, Accademią Internatzionale dell’ Attore z Rzymu, Studio Novecento z Mediolanu, Forn de Teatre Pa‘tothom z Barcelony i Stowarzyszeniem Processus – Le Retour d‘Ulysse z Paryża oraz licznymi instytucjami i teatrami w Polsce.
Teatr Przedmieście ponownie sięga po wielką literaturę, po autorskiej interpretacji powieści Thomasa Manna „Józef i jego bracia” w spektaklu „Podróż” i po wznowieniu kultowego dramatu „Dybuk” Szymona An-skiego Aneta Adamska, bierze na warsztat arcydzieło literatury światowej: „Fausta” Johanna Wolfganga Goethego. Nie będzie to jednak klasyczna repertuarowa pozycja, ale jak zwykle sztuka przefiltrowana przez autorską wizję reżyserki.  W naszym spektaklu mieszają się elementy ludyczne i misteryjne, a widz staje się świadkiem wewnętrznej przemiany bohaterów. 
W warstwie tekstowej scenariusza oprócz tekstu Goethego znajdą się fragmenty dramatu „Tragiczne dzieje doktora Fausta” Christophera Marlowe’a. To opowieść o wewnętrznym konflikcie, jaki toczy się w duszy każdego człowieka. Tytułowy Faust pragnie poznać i zrozumieć prawa rządzące światem,  pragnie  konfrontacji z Bogiem i spotkania z siłami piekła, chce doświadczyć czystej, romantycznej miłości. Głównym pytaniem tego spektaklu jest: co stanie się z nami, jeśli zapomnimy o Bogu? Co stanie się z naszą duszą,  jeśli zapomnimy, że to jedyna nieśmiertelność jaką tutaj mamy na ziemi…